Ανάμεσα στις πολλές πτυχές της ψυχιατρικής κλινικής της La Borde είναι η ετήσια καλοκαιρινή παράδοση στην οποία οι “συνοικιστές” και το προσωπικό συνεργάζονται για να στήσουν μια θεατρική παράσταση. Ο Nicolas Philibert, είναι ο δημιουργός του ντοκιμαντέρ με τίτλο «Το παραμικρό», Every Little Thing (Γαλλικό La Moindre des choses). Η ταινία κυκλοφόρησε το 1997 και ακολουθεί τους ασθενείς και το προσωπικό που διοργανώνουν την παραγωγή της Operette του Witold Gombrowicz.
Σε μια σπουδή σεβασμού και εκτίμησης των χαρακτήρων του, ο Nicolas Philibert δεν υποκύπτει σε εύκολους συναισθηματισμούς. Αυτή είναι ίσως και η μεγαλύτερη αρετή του: Βιώνει εκ των έσω κάθε κόσμο που κινηματογραφεί, μαθαίνει τους κώδικες και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους κι’ ύστερα μοιράζεται με τον θεατή το βίωμα που έχει ήδη πάρει τη μορφή μιας τεκμηρίωσης.
«Ο κινηματογράφος είναι η τέχνη της ελλειπτικότητας: Η γλώσσα είναι μεταφορική και κάθε ταινία έχει τα μυστικά της και μια αίσθηση μυστηρίου». Τα λόγια του Nicolas Philibert αντικατοπτρίζουν το ίδιο του το έργο, μια διαδρομή γεμάτη ανθρώπινες εικόνες που συγκινούν χωρίς να εκβιάζουν το συναίσθημα και υπανίσσονται πολλά περισσότερα απ’ όσα απαθανατίζουν.
Το καλοκαίρι του 1995 οι ένοικοι και το προσωπικό του ψυχιατρείου της La Borde παραδοσιακά συναντιούνται για το στήσιμο μιας θεατρικής παράστασης που παίζεται τον Αύγουστο. Η κλινική ιδρύθηκε από τον Jean Oury, ψυχίατρο που εργάστηκε στο παρελθόν στο Ψυχιατρικό Νοσοκομείο Saint-Alban.
Η ψυχιατρική πρακτική δανείστηκε την ιδέα του Hermann Simon ότι αφενός είναι απαραίτητο να φροντίζεται η κλινική στο σύνολο της, αφετέρου ο κάθε ασθενής ξεχωριστά και ταυτόχρονα να επιτρέπεται η πρωτοβουλία και η ανάληψη ευθύνης αναπτύσσοντας καταστάσεις στις οποίες μπορούν να εργαστούν και να εκφράσουν τη δημιουργικότητά τους.
Από τα μέσα της δεκαετίας του ’50 και μέχρι και το τέλος της ζωής του ο ψυχίατρος Félix Guattari εργάστηκε στη La Borde, αρχικά ως βοηθός του Jean Oury, αναπτύσσοντας την πρακτική οργάνωση της κλινικής, παράλληλα με ένα σύνολο θεωρητικών εργασιών που συμπεριλήφθηκε στη συνεργασία του με τον φιλόσοφο Gilles Deleuze, το 1972 στον Αντι-Οιδίπου.